The Wave

Maandag 2 nov. ben ik begonnen met de 21-daagse “The Wave” van Simone Levie, een onderneemster die zich inzet voor het op de kaart zetten van andere vrouwelijke ondernemers.
Jezelf promoten is een zwakke plek voor veel vrouwelijke ondernemers, bij mij ook. Ik weet dat er in mijn geval ook schaamte meespeelt: wie denk ik wel wie ik ben. En: altijd eerst zorgen dat een ander zich goed voelt, ik ben minder belangrijk. Of: spreken is zilver, zwijgen is goud.
Deze overtuigingen zitten diep in me verankerd. Maar ze krijgen wel minder kracht, omdat ik me ervan bewust geworden ben dat ze me belemmeren om weer de echte Hennie te zijn. Zo langzamerhand wordt het me duidelijk dat mijn “op de achtergrond blijven” ook negatieve reacties oproept bij anderen.
Door middel van The Wave ga ik echt uit mijn comfortzone. Maar, wanneer de opdracht van morgen over mijn grens zou gaan, dan haak ik wel af.
Niet vanuit angst of schaamte, maar omdat ik mijn eigen gevoel, mijn intuïtie wil volgen. Mijn nieuwe overtuigingen:
Ieder mens heeft een hoger doel dan werken, materie vergaren, een gezin stichten en aan andere behoeftes voldoen.
Ieder mens op aarde komt iets positiefs brengen, niemand uitgezonderd.
Ieder mens op aarde heeft een talent, niemand uitgezonderd.